وبلاگ رسمی و شخصی آریا آدینی

فاصله ها را با یک نگاه میشود برچید ، فاصله ها را برچین ، نگاهم کن


 

نقد شاهکار راک اسنار توسط آریا آدینی


بزودی

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 دی 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

   سلام به تمامی دوستان گل خودم.

از امروز این وب کمتر بروز میشه و بیشتر مطالب و البته مطالب اصلی در آدرس جدید ما قابل مشاهده هست.

همچنین از این پس ما در توییتر هم فعال شدیم و شما میتونید از این طریق هم باما در تماس باشید.

آدرس ایمیل هم عوض شده. 

امیدوارم از فضای وبسایت جدید ما لذت ببرید در ضمن این مژده رو هم بتون بدم که از این پس ویدیو ها و عکس ها و داستان ها

و انیمیشن ها و تمام مطالب در یک وبسایت قابل مشاهده است و دیگر نیازی به جابجایی بین لینک ها ندارید و تنها کافیست

وارد سایت شوید و تمام مطالب را مشاهده کنید.

از سایت جدید هم میتوانید مستقیم با فیسبوک و توییتر و ایمیل ما در همون صفحه وبسایت در تماس باشید. و نیازی به کلیک کردن مداوم

ندارید.

در ضمن اخبار مهم ورزشی ویژه جام جهانی و اخبار مهم دیگه و یا مقالات هم در همون وبسایت درج میود.

- امکانات وبسایت جدید:

 1. امکان مشاهده ویدیوها در همان صفحه اصلی و عدم لزوم برای ورود به سایتهای ضمیمه.

 2. درج اخبار مهم در پایین صفحه.

 3. دسترسی راحت وآسان به تمام مطالب در یک صفحه. 

 4. تماس با توییتر ، ایمیل و فیسبوک ما از طریق همان صفحه اصلی بدون نیاز به سرچ کردن.

 5. فضای کاربری مدرن و جذاب.

 6. وجود تمام آپشن ها در یک صفحه.

 7. خواندن سریع تیتر مطالب جدید درصورت کمبود وقت ، در یک صفحه.

 8. دامنه com.

 9. فضای کاربری روان و سریع. 

10. عدم وجود تیزر ها و بوردهای تبلیغاتی خسته کننده و زشت کننده سایت.

11. حجم کم سایت به علت عدم وجود لینکستان و کد جاوا و بورد تبلیغاتی و ...

 و چندین امکانات دیگر...


 

www.Riaadn.Jux.com

Aria.Adini27@Gmail.com

www.twitter.com/adiniaria

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

در یک جمله


از زمانی که این بازی را تجربه کردم ، نتوانستم هیچ SIMULATION دیگری را تحسین کنم.


 

معرفی:

بازی THE MOVIES اثری مشترک از کمپانی های " ACTIVISION " و " LION HEAD " می باشد. تمام افرادی که تجربه انجام این بازی را داشته اند ،

معتقدند که این بازی یک شاهکار در سبک شبیه سازی است.

بازی THE MOVIES شبیه ساز یک استودیوی فیلم سازی میباشد که به شما امکان تجربه ی مدیریت یک استودیو و هچنین تجربه تبدیل شدن به

یک کارگردان موفق هالییوود را میدهد.

در ابتدا شما یک زمین دارید ، در شهر فیلمها یعنی هالیوود. وظیفه شما این است که به سرعت استودیو ها - دفاتر - ساختمان ها و مکانهای مختلفی

در زمینتان بسازید تا هرچه سریع تر در دنیای سینما کارتان را آغاز کنید. قدم اول ، بعد از ساخت سازه ها ، استخدام کردن نیروی کاری مثل:

نظافتچی - نویسنده - محققین اتاق فکر - کارگردان - بازیگر و تصویر بردار کارگرها برای تعمیر استودیوهاست. ( بودجه را هم در نظر بگیرید! )

بازی از سال 1920 آغاز میشود بنابراین امکانات در ابتدا بسیار محدود است.

نظافتچی ها:  وظیفه تمیز کزدن استودیو ها و فضای بازی را دارند که در عملکرد بازیگران نقش مهمی دارد.

نویسنده ها: نویشنده ها را بعد از استخدام باید به دفترشان هدایت کنید تا فیلم نامه با بنویسند و تحویل شما دهند آنگاه شما میتوانید فیلم را بازبینی

کنید و تغییر دهید و میتوانید ندیده فیلم را برای اکران به دفتر مخصوص بفرستید.

محققین اتاق فکر: ساده بگویم ، اگر محققین اتاق فکر نباشند بازی کسل کننده ، بی هدف و راکد خواهد شد. چرا که محققان اتاق فکر در آزمایشگاه خود

با آزمودن اشیا مختلف اختراعات جدیدی برایتان ثبت میکنند و امکانات جدبد و بروز زا به شما میدهند.این را هم بگویم که آپدیت شدن اشیا و استودیو

ها و حتی گریم بازیکران - لباس آنها - ماشینها - و دکور فیلمهایتان بسته به عملکرد محققین شما دارد. و جالب اینکه تمام اتفاقات ذر این بازی REAL 

است یعنی دی ابتدای سال 1920-1930  فیلمهای شما سیاه سفید است و کم کم کیفیت فیلمها تا HD هم بالا میرود. ( بسته به عملکرد محققان )

شما میتوانید حتی فبامنامه را خودتان بنویسید و فیلمی که ساختید را ببینید.

کارگردان: زمانی که فیلم نامه را نوشتید یا به هر صورت مقدمات نگارش آن تمام شد باید فیلم نامه را به اتاق تمرین ببرید. و بازیگران منتخب ( به اختار شما )

در آن روی فیلمنامه تمرین کنند. کارگردان نیز وظیفه رهبری را دارد. هر بازیگر یا کارگردان یک سری توانایی دارد، مثلا یک کارگردان ر ژانر " کمدی " تخصص دارد

آنگاه اگر شما این کارگردان را برای فیلم جمگی انتخاب کنید هم فروش کم میشود ، هم کیفیت کار بازیگر پایین می آید و هم اینکه فیلم خیلی زود از پرده

پایین می آید.

بازیگزان:  هر بازیگر توانایی خاصس دارد ، درست مثل کارگران ، بسته به توانایی باید به آنها نقش داد. در ضمن میتوان آنها را تمرین داد مثلا بازیگری که

در ژانر " اکشن " توانایی دارد را تمریندهید تا به یک اسطوره ی فیلم ترسناک تبدیل شود. نکته این است که استیل بدنی و چهره ی بازیگر در فروش و

محبوبیت استودیو و فیلم تاثیر دارد. و همچنین در کیفیت کار! در ضمن شما میتوانید موقع نصب بازی در دکستاپ خود آیکنی را ببینید که در آن میتوانید

کارگردان و بازیگر و توانایی ها و ظاهر آنان را طراحی کنید ( به انتخاب خودتان ).

تصویر بردار: وظیفه فیلم برداری بر عهده آنان است که کار آنه در کیفیت فیلم تاثیر دارد.

فیلمها به انتخاب شما در پنج ژانر : ( کمدی - ترسناک - اکشن - تخیلی - تخیلی ) تولید میشوند.

در بازی 3 لیست اصلی در هالیوود موجود است: ( رده بندی بهترین بازیگران و کارکردان ها - رد بندی برترین فیلمها - رده بندی برترین استودیوها )

که در همه آنان عملکرد و ظاهر و شهرت بازیگز و کارگردان تاثیر اصلی را دارد.

برای محبوب تر شدن بازیگران و کارگردانان میبایست آنها را با خبرنگارانی که جلوی درب استدیو هستند برای مصاحبه بفرستید.

همچین در صورتی که دو بازیگر با هم صحبت میکند خبرنگار را برای کسب خبر از حرفهایشیان بفرستید.

رده بندی های انجام شده از میان بزترین های تاریخ ( بازی ) است. یعنی: اگر فیلمی اکرانش تمام شده باشد میتواند همچنان در BOX OFFICE

اول باشد!

میتوانید روی فیلمهایتان موسیقی بگذارید و حتی بجای بازیگران صدای خودتان را بگذارید و دیالوگ بگویید! این ک را در ساختمان ' POST PRODUCTION'

میتوانید انجام دهید.

در میزان فروش فیلمها هم فاکتورهای مهمی موثراند که بازی را بیهایت REAL  و جـــــذاب کرده. مثلا بی سالهای 1920 تا 1960 فیلمها جنگی و ژانر

جنگ جهانی مخاطب دارد و در سال مثلا 2013 ژانر تخیلی.

کارگران نیز نقش مهمی دارند چرا که آنها هر چند وقت یکبار استودیوها را تعمیر میکنند و اگر نباشند استودیوها ویران میشوند.

افتخارات من در این بازی:

کارهایی که من توی بازی کردم و عناوینی که بدست اوردم یکیش این بود که: 1- یکی از فیلمهام به اسم RED  تا 3 سال پر فروش ترین فیلم 

تاریخ هالیوود بوده.

2- فیلم GREEN LIPS یا " لبهای سبز " که ساختم و ژانرش هم رمانتیک بود ، از زمانیکه فیلم RED اومد پایین تا حالا ( 32 سال توی بازی )

بهترین فیلن تاریخ هالیووده. و هنوز توی تاریخ اوله.

3- از 90 سالی که توی بازی میگذره توی 80-85 دوره ، جایزه ی بهترین بازیگر سال به استودیوی من تعلق گرفته.

4- بیش از 20 دوره از 90 دوره بهترین بدلکارها از استودیوی من انتخاب شدن.

5- و بزرگترین افتخارم اینه که در هر 90 دوره پرکارترین و برترین کارگردان سال ( ROLAND DECKSTER ) از استودیوی من انتخاب شده.

که ژانر کارش " رمانتیک / جنگی " هست. و در حال حاظر برترین کارگردان تاریخه و بازیگر زن فیلم " RED " که اسمش " RAHA ROSHNA "ست

از استدیوی من دومین بازیگر برتر تاریخه.

6- 16 باز از 89 باز هم جایزه ویژه ی تصویر برداری نمونه رو گرفتم.

7- 12-10 بار هم جایزه ی بهترین تدوین رو گرفتم.

*** الان هم توی بازی حدود 70 سالی میشه که استودیوم ، استودیوی برتر تاریخه با 5 ستارهی کامل.

این بازی شاهکاره....

بزودی نقدش رو مینویسم...

ممنون

 

 

 

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: شنبه 30 آذر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سلام به دوستان عزیز و گلم.

   امروز میخواستم در باره ی حال و احوال این روز های سینمای ایران چند سطری مختصر بنویسم.

آریا آدینی:

   "( همانطور که میدانید ، این روزها سینمای ایران به رقم وجود سانسورهای بی مورد و البته گرایش بی مورد جوانان به سوی سینما و بازیگری که سودای شهرت در سر دارند در بحرانی جدی و تاسف بار

به سر میبرد. سینمایی که روزگاری با سعید راد و ایرج و قادری و بهروز وسوق و امیال آنها میتاخت ، هم اکنون به مهد لودگی ، طنزهای کلیشه ، ایده های بی ارزش ، بازی های ضعیف و به نوعی لوس

تبدیل شده.

افرادی مثل محمدرضا گلزار که واقعا برایم باعث تاسف است که در مملکتم به خاطر چهره اش او را سوپر استار میخوانند.

سینمای امروز ما به جایی رسیده که برای مراسم اسکار 2013 فیلم جدید اصغر فرهادی را که 100 در 100 محصول ما نیست به داوران و مسئولین  SONY PICTURES معرفی میکند. در حالی که بسیاری

از کارگردانان و نویسنده های جوان و آینده دار ما خانه نشین شده و یا حداقل بدون هیچ انگیزه ای به ساخت آثار خود میپردازند.

   اعتراض من نه به فرهادی است و نه به سازندگان " گذشته " من از نابودی سینمای وطنم مینالم ، سینمایی که در آن ایرج قادری ها و بهروز وثوق ها زیر سایه ی امسال گلزار و بهداد محو شده اند.

سینمایی که به صاحبانش کم محلی میشود... من از بحرانی میگویم که بر روی کیفیت کارهای یک اسطوره ایرانی هم بی تاثیر نبوده ، داریوش مهرجویی عزیز که بعد از اثر فوق العده اش ( سنتوری )

، کارهای ضعیفی چون " نارنجی پوش " و " چه خوبه که برگشتی " را دیدیم. بماند که " چه خوبه که برگشتی " از روی یک رمان بنام ساخته شده ، و  در واقع اصل اعتراض من به همین است که مرد

بزرگ سینمای ما کارش به جایی میکشد که مجبور به ساخت آثاری میشود که ریشه در فرهنگ غرب دارد و جالب این است که بسیاری از دوستان عزیز که خود را دانای کل میدانند ، به اثر 

اصغر فرهادی ، ( گذشته ) اعتراض میکنند که چرا نشانی از سنت ایرانی در این اثر وجود ندارد! واقعا جای تعصب دارد.

   خطاب به دوستان عزیزی که با مطالعه و شنیدن چنین انتقادات بیموردی ، دیدگاهشان نسبت به این اثر تغییر کرده بگویم که: چرا و به چه دلیل باید در منزلی که صاحبش یک فرانسویست

سنت و فرهنگ ایرانی موج بزند؟! چرا زنی که اصلیت فرانسوی دارد باید سنت ایرانی را در خانه اش زنده نگاه دارد دز حالی که سالهاست از همسر ایزانی خود جدا شده؟! در فرانسه مگر از

ایران و ایرانی چه خبر است که سنت ایرانی در یک خانواده ی معمولیِ فرانسوی موج بزند؟!

مگر کارگردان جز سرو شدن "قرمه سبزی" و خوردن آن با "قاشق" کار دیگری هم میتوانست انجام دهد؟!... به نظر شما اگر در چنین خانه ای سفره ی هفت سین و دم کنی مادر بزرگ و فرش 

دستبافت ایرانی ، دیده میشد زیاده گویی و مبالغه نبود؟!  حال با این تفاسیر آیا انتقادات بیمورد مبنی بر غرب زده بودن این اثر ، به حق هستند؟!

   ولی خب در سوی دیگر مسئولین از ترس اینکه نماینده شان اسکار را از دست ندهد ، همین اثرِ به قول خودشان غرب زده را در مراسم اسکار نماینده ایران معرفی میکنند...

آیا این تناقصات زیباست و روی خوشی دارد؟!

اینکه مسئولین تکلیف خود را نمیدانند و حد استانداردی حتا برای خودشان ندارند تا آثار را اندازه بزنند ، بیش از هر چیز دیگری به این سینما لطمه میزند.

چرا ایران باید یک اصغر فرهادی داشته باشد؟! چرا بیشتر نه؟! چرا " پیمان معادی " پس از "جدایی نادر از سیمین" در ایران کم دیده میشود؟! چرا "گلشیفته فراهانی" آثار ایرانی را بعد از

" سنتوری" و " درباره الی " ترک کرده و مجبور به بازی در آثار غربی و خارجی شده؟! چرا "رادان" سینما را رها کرده؟! چرا؟!

و جالب که در عین حال افرادی چون " گلزار " و امسال او بر این سینما میتازند و فقط و فقط ویرانی این سینما را موجب میشوند. ")

ادامه دارد...

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همانطور که میدانید MOST یعنی بیشترین

و DREAM یعنی رویا

حال واژه DREAM MOSTER به معنای " نهایت رویا پردازی " است. البته بگم که این واژه در زبان انگلیسی و هیچ زبان دیگه ای معنا نداره و اسمش یه جورایی یه

کلمه دو پهلو و یا چیزی شبیه یک اصطلاحه... مثل اسم کمپانی بزرگ ROCK STER GAMES.

MOST+ER = کسانی که نهایت رویاها را پدید می آورند.

ممنون.

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

وب ما

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1398برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آریا

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آریا آأینی


7روز

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سریال "هفت روز" که با کمک فناوری انیمیت ساخته شده است و در حال حاضر دو قسمت ابتدایی آن تولید شده اند ، اولین کار انیمیشن سریالی من است.

  کارکترها:

کارکترهای اصلی سریال شامل:

- آقای شل (کارکتر اول و راوی)

- دکتر اسکات

- رومئو

- دکتر فرانکلین ( روانشناس ) 

در حال حاظر مشغول تولید اپیزود سوم سریال هستم که البته به علت محدود بودن نرم افزار موجود صدا گذاری روی کارکترها کمی کم کیفیت است و مجبور به

زیر نویس کردن دیالوگ ها شدم. ( هم زبان دیالوگ ها و هم زیرنویس انگلیسی هستند. ) تمام تلاشم را میکنم تا اپیزودهای آینده را کم عیب و نقص

بسازم،ولی به علت محدودیت نرم افزار ، رفع عیب ها کمی پیچیده و سخت است. یکی دیگر از عیبهای این سریال این است که به علت عدم وجود

صداپیشه،صداگذاری دیالوگ تمام کارکترها را خودم به تنهایی انجام دادم ولی سعی کردم که با افزودن زیر نویس تفاوت بین گفتارها را بوجود آورم تا دیالوگها و

صاحب صداها مشخص باشند. به هر حال من به تنهایی این انیمیشن سریالی را ساختم و خب به عنوان یک کار تک نفری این امر تا قسمتی طبیعیست. بماند

که این کار ، کار اول من است.

اخبار بیشتر مربوط به این سریال را بزودی و در آیتده در همین وب به اشتراک میگذارم...


تصویر زیر مربوط به "شل" شخصیت اصلی سریال است.

سریال 7روز آریا آدینی

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

ساخت قسمت اول سریال کارتونی " هفت روز " به اتمام رسید.

 

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: شنبه 12 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

توجه: این سریال کارتونی رو خودم ساختم.

aria adini

 

روایت و ایده داستان:

داستان این سریال روایتگر سرگزشت یک مرد 38 ساله است که توسط یکی از آشنایان خود با یک دانشمند

آشنا میشود ، او بی خبر از اینکه از قبل برای او نقشه کشیده اند ، به آزمایشگاه آن دانشمند " دکتر اسمات " میرود.

دکتر اسکات او را وادار میکند تا برای یک سفر آزمایشی به گذشته برود ( به سال 1984 ) در یک جزیره که دکتر اسکات معتقد است

آدولف هیتلر خود را در آن پنهان کرده تا یک حکومت جدید به پا کند و جهان را بازپس گیرد.

فصل اول این سریال کارتونی روایتگر اتفاقات قبل از سفر است و نشان میدهد که آقای " شال " (شخیت اصلی )

چگونه برای گریختن از این مخمصه تلاش میکند و هر بار دوست او " رومئو " او را به دفتر یک روانپزشک میبرد تا او را فریب دهد

و از بازگشت به خانه منصرف کند.

علت نامگزاری این سریال این است که آقای شال برای هفت روز به آن جزیره سفر میکند.

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: شنبه 12 مرداد 1387برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 

در وصف کمپانی

ROCK STAR GAME 


شروع:
همه چیز در چند دهه پیش شروع شد. یعنی در سال های 1972 تا 1974. در طی این سالها در کشور انگلستان دو برادر متولد شدند. برادر بزرگتر "سم" و برادر کوچکتر "دن" نام داشتند. نام خانوادگی آنها نیز " هاوسر " بود .رویای این دو برادر از بچگی(به گفته خودشان) این بود که به یکی از ستارگان موسیقی راک تبدیل شوند زیرا در دهه 70 و 80 میلادی موسیقی راک پیشتازی می کرد و این دو برادر نیز تحت تاثیر اتفاقات پیرامون خود در آن زمان آرزو داشتند به ستارگان موسیقی راک تبدیل شوند. اما سرنوشت آنان چیز دیگری بود که اصلا به موسیقی راک ربط نداشت! 27 الی 28 سال از تولد این دو که حالا مرد شده بودند می گذشت و سال 1998 فرا رسیده بود. این دو برادر که رویایشان به واقعیت نپیوسته بود مدتی بود که به صنعتی نو ظهور به نام بازی های رایانه ای علاقه ای وافر پیدا کرده بودند و دوست داشتند وارد این عرصه شوند. بالاخره در زمستان همان سال با تلاش روزانه این دو مرد شرکتی در نیویورک تاسیس شد به نام ROCKSTAR GAMES و از اینجا بود که دست سرنوشت به کمک برادران آمد.
شاید شما تا به حال توجه نکرده باشید ولی لازم به ذکر است که نام شرکت بازی سازی این دو برادر برگرفته از رویای کودکیشان است که نتوانستند به آن برسند ولی کاری کردند که نام آن تا ابد جاودانه باشد. شرکت راکستار در ابتدا ، مانند همه شرکتها ، شرکت کوچکی بود اما هر روز پیشرفت کرد و همانطور که می دانید همکنون یکیاز بزرگترین شرکت های صنعت گیم می باشد. در حال حاضر "سم" ریاست شرکت را بر عهده دارد و برادر کوچک ترش "دن" معاون و نایب رییس شرکت است. شاید به توان گفت راکستار شرکتی بود که ره صد ساله را یک شبه پیمود و این امر را فقط مدیون یک چیز بود و آن هم اینکه در همان سال تاسیس یعنی 1998 بازی را ساخت به نامGrand Theft Auto که همکنون این بازی بیشتر شبیه یک اسطوره است تا یک بازی کامپیوتری !!!
همکنون ساختمان مرکزی راکستار در آمریکا و در شهر نیویورک و در منطقه ای به نام سوهو قرار دارد.

RedDead : Redemption در بهار سال گذشته ( درست همین موقع !! ) عرضه شد و امسال در مراسم VGA توانست خود را به عنوان برترین بازی سال 2010 معرفی کند. توصیف Red Dead : Redemption واقعا سخت است. در واقع " مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید " . اگر می خواهید Red Dead : Redemption به درستی درک نمایید باید خودتان آنرا بازی کنید . اما توضیح کوتاهی در مورد بازی ضرری ندارد. بازی شما را در نقش فردی به نام " جان مارستن " قرار می دهد . بازهم غرب وحشی آماده پذیرایی از بازی کننده هاست اما این بار بسیار وسیع تر از آنچه که حتی فکرش را بکنید. داستان Red Dead :Redemption به قدری زیباست و آنقدر خوب روایت میشود که محال است کسی بازی را آغاز کند و آنرا نیمه تمام بگذارد. از سویی گیم پلی و محیط های بازی آنقدر خوب و عالی طراحی شده اند که وقتی در حال بازی کردن Red Dead : Redemption هستید دقیقا حس می کنید خودتان در غرب وحشی هستید و افسار یک اسب را در دست گرفته اید. Red Dead : Redemption مملو از شگفتی است و این شگفتی های محدود به یکی دوتا نمی شوند و تا خودتان بازی را تجربه نکنید این شگفتی ها را درک نخواهید کرد اما بگذارید به عنوان مثال یکی از این شگفتی های این دنیای غنی راکستاری را برایتان باز گو کنم. این اتفاقات در دنیای Red Dead : Redemptionافتاده و من در نقش جان مارستن بودم. به یکی از شهر های مکزیک رسیده بودم که اگر اشتباه نکنم نامش Casa Madrugada بود . به دنبال یک خانه بودم تا بتوانم بازیم را در آن ذخیره کنم. ناگهان یک مغازه آهنگری توجه مرا به خود جلب کرد. گیم پد کنسول را زمین گذاشتم و تصمیم گرفتم دقایقی به مشاهده آهنگر بپردازم . در ابتدا او شروع کردن به کوفتن یک تکه آهن که انگار نعل اسب بود. بعد از چند دقیقه وی برگشت و با اهرم مخصوص آهن داغ را نگاه کرد و با دیگر شروع به کوفتن آهن کرد. این عمل سه بار تکرار شد و آهنگ گر آهن را بلند کرد و آنرا در آب گذاشت تا سرد شود و سپس آنرا بیرون آورد و روی تعداد زیادی از نعل های ساخته خودش انداخت. سپس گویی که انگار خسته شده باشد روی یک نیمکت در کنار مغازه اش نشست و از روی میز کنارش لیوان آبی را برداشت و شروع به نوشیدن کرد و پس از نوشیدن عرق خود را با دستمالی خشک کرد!!! بازی را ذخیره کردم و صبح روز بعد در دنیای بازی بازهم به مشاهده آهنگر پرداختم وی اینبار وقتی خسته شد سری به کافه شهر زد و یک نوشیدنی خرید و آنرا نوشید و دوباره به سرکار خود بازگشت !! و این همان خلاقیت و هنر راکستاری است که در سراسر مقاله بحثش را می کردم. Red Dead : Redemption شاهکاری است تا سالهای سال کهنه نمی شود پس هرکاری می کنید بکنید ولی Red Dead : Redemption را بازی کنید !!!

                           
 

 

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 توجه:

این مقاله رو من شخصا نوشتم و با توجه به اطلاعات شخصیم...

از هیچ جا کپی نشده... و هیچ منبای ندارد...


نقدی بر دارم نمایشی

 درام در واقع نوعی نوشته در قالب داستان ، شعر ، فیلم نامه یا ... است که واقعیات تلخ زندگی انسان را بیان

میکند و در اغلب اوقات می توان آن را در هنر سینما و نمایش اوج قدرت نمایشی یک نویسنده دانست.

چرا که هنر نوشتن یک درام ناب در یک نویسنده زمانی به اوج میرسد که آن را در فالب حرکات فیزیکی و دنیای خلق

شده توسط وی به مخاطب تلقین کند.

تجربه نگارش درام های نمایشی ثابت کرده که یک درام ناب میتواند اثر غیر قابل باوری بر مخاطب خود بگذارد.

در واقع آنچه درام را به این قدرت دست نیافتنی در میان سبک اصلی سه گانه ( درام - تراژدی - طتز ) رسانده بیدار 

کردن احساسات و حس همدردی مخاطب است و حس همدردی با کارکتر مورد نظر این پیش فزض را در مخاطب

خود بوجود می آورد که روزی مقابل یک شخصیت در زندگی حقیقی خود وی را درک کند و طبق نظریات

جامعهشناسان درک از اطرافیان اولین پون مثبت برای برقراری یک ارتباط خوب و صمیمی و حتی رسمی است ،

اینجاست که ارزش یک درام در مقیاسی هر چند کوچک ولی کاربردی در زندگی حقیقی انسان و جایی به دور از پرده

سینما به چشم میخورد.

درام از همان ابتدا خود را از دنیای ادبیات کودکانه و داستانهای فانتزی و سرگرم کننده جدا کرد و به مخاظبین خود

اثبات کرد که برای درک درام واقعی نیاز به منطقی بالغ و رشد کرده است.

آنچه که این روزها دغدغه درام نویسان میباشد در واقع تنها بودن درام در بعضی جوامع است. برای مثال جوامعی

چون فرانسه ، ایتالیا و همچنین اسپانیا سینمای درام را میپسندند و از آن استقبال بی نظیری میکنند.

اما در جواماعی مانند جامع ما مردم به علت داشتن دغدغه های فکری روزمرعه یا هر عامل دیگری یه اصطلاح با

درام قهرند به زبان ساده تر درام در این جوامع "مخاطب خاص" تلقی میشود.

در یک درام نمایشی آنچه میتواند برای خلق درامی مطلوب به یک نویسنده کمک کند در واقع پدیده اینسالیشن

است.

در پدیده INESTALITION نویسنده قادر است به کمک چیدمان اشیا و افراد و همچنین با بهره گیری از یک موسیقی

مناسب موضوع مورد نظر خود را به مخاطب تلقین نماید.

البته نویسنده در درام نمایشی میتواند برای پایین آوردن سطح درام خود از دیالوگ ها نیز استفاده کند ولیکن گاهی

اوقات سطح درام تا حدی بالا میرود که حتی با وجود اورلب کردن (تلفیق) این دو عامل نیز به سختی میتوان منظور

نویسنده را درک کرد و حتی برای بعضی افراد گنگ و مبهم میباشد...

و این نه تنها از جذابیت درام نمیکاهد بلکه درام را نزد مخاطب واقعی خود محبوبتر میسازد.

حسن دیگر درام نسبت به سبک های دیگر چند پهلو بودن و منعطف بودن آن میباشد... 

بدین معنا که:

یک درام نویس حرفه ای میتواند در یک اثر چند موضوع را با یکدیگر تلفیق کند.

بهترین نمونه برای اثبات این مدعا فیلم سینمایی " سینما پارادیزو" میباشد که محصول مشترک کشور فرانسه و

ایتالیاست و به جرات میتوان آنرا یگانه شاهکار دنیای  درام دانست.

 " جوزپه تورناتوره " نویسنده و کارگردان این اثر که سابقا عکاس و تدوین گری بیش نبوده با خلق این اثر بینظیر 

که البته دومین کار وی بوده به جهانیان اثبات کرد که یک درام خوب را یک نویسنده خوب خلق نمیکند بلکه یک بیننده

خوب خلق میکند!!! 

جالب ترین نکته در باره ی این فیلم این است که نویسنده در یک سوم آغازین مخاطب خود را میخنداند و در یک سوم

میانی فیلم مخاطب را با داستان درگیر میکند و در یک سوم پایانی فیلم اشک مخاطب خود را سرازیر میکند.

این تغییر حالت و مانور میتواند به کمک چند پهلویی داستان یا اثر رخ دهد ، البته نویسنده برای موفقیت در خلق 

چنین موقعیت هایی باید  معلومات بالایی داشته باشد .

مورد دیگری که در خلق یک درام ناب موثر است در واقع همان چیزیست که امروزه جلوی پیشرفت درام ما را گرفته.

بهره گیری از صحنه های احساسی و اجتناب از ممیز های بی مورد.

بدین معنا که برای یک نویسنده نباید دغدغه خود سانسوری و محدودیت وجود داشته باشد.

به عبارتی گویاتر مهم ترین عامل ویران کننده ی یک اثر درام سانسورهای بی جا و بی مورد است.

در یک درام حتی مبتذل ترین سکانسها به شرط داشتن ساختاری آگاهانه و هوشیارانه میتوانند به اثر مثبت خود را

بر مخاطب بگذارند برای مثال در آثاری مثل پارادیزو - مالنا - ستاره ساز و غریبه موزیک،سکانسهای مبتذل را به 

محبوبترین و حتی اشک آور ترین سکانسها تبدیل کرده.

و جالب است بدانید که موضوع اصلی فیلم پارادیزو به رغم چند پهلو بودنش همین سانسورها و ممیز هاست.

پارادیزو بیانگر نابودی سینما به دست قیچی های برنده ی نگاتیو های ارزشمند یک نویسنده است.

سکانسهایی که برای خلق هر کدام از آنها ساعتها زمان و انرژی گذاشته شده.

اما...

در صورتی که صحنه های ممیزی بطور ناشیانه و ناکارآمد در فیلم چیده و اکران گردند آنگهاه میتوان گفت که ارزش

درام زیر سوال رفته ، چرا که درام پدیده ایست که برای اثبات تفاوت میان  عشق واقعی و عشق شهوانی میکوشد

و استفاده از سکانسهای ناموفق بیان نویسنده را عوض کرده و حتی میتواند منظور را کاملا معکوس برساند.

مهمترین عامل برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار در یک درام موسیقی میباشد.

    در اواسط متن به وجود سانسورها و به طبع آن پایین آمدن کیفیت درام اشاره کردم ، با این حال برای جامعه ما

موضوعی جایگزین ایده های تینیجری و عاشقانه شده که در واقع برگ برنده ایست برای سینمای ما.

"دفاع مقدس" را میتوان ناجی سینمای درام دانست چرا که دفاع مقدس به رقم اتفاقات تلخ و متعدد و مستندی که

در خود جای داده میتواند جای خالی داستانهای تینیجری و عاشقانه را پر کرده و صرف نظر از این بحث ناخواسته

یک راهنما برای نویسندگان ما محسوب میشود. به این خاطر که در ژانر دفاع مقدس جایی برای فانتزی نوشتن و

لودگی های مرسوم نیست و این خود باعث میشود که نویسنده در نگارش احتیاط نماید و از مسیر اصلی دور نشود.

البته این نوع درام ها نیز مقیاس و معیار اندازه گیری خاص خود را دارند و از عیب و اشتباهات فردی به دور نیستند.

ادامه دارد...

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: آریا آدینی ׀ تاریخ: جمعه 26 آبان 1386برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , farhangshahr23.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com